ערש"ק חנוכה פרשת ויהי מקץ שנתיים ימים תשע"ג
להגיד בבקר חסדך; ואמונתך, בלילות.
חג החנוכה ענינו בהדלקת הנרות, הארת הנרות.נר מהותו הארת החושך, גילוי הנסתר, המוסתר, הלא ידוע.אומר רבי נחמן,... הדלקת נר חנוכה הוא להמשיך ולגלות אור ההתפארות הזאת מה שה' יתברך מתפאר תמיד עם עמו ישראל ומשם ממשיכין האור הגדול. הזה שממנו מדליק ומאיר אור הנר של חנוכה שהוא פרסומי נסא שמעיד ומפרסם תקף הנסים שה' יתברך עושה עמנו בכל דור ודור וכל זה מחמת גדל אהבתו את עמו ישראל.הדלקת נר חנוכה הינו גילוי אהבת ה' אלינו, רוב שפע ניסי המושפע עלינו.
למעשה בהדלקת נר חנוכה אנו מבטאים את ידיעתנו הכרתנו והודאתנו לרב הניסים המושפעים עלינו יום יום, רגע רגע.
יוסף יושב בכלא במשך שנתיים, מסבירים חז"ל זאת בשל אמונתו "החסרה", יוסף פותר חלומות שר המשקים ואומר לו שהוא יחזור לתפקידו כשר המשקים. יוסף מבקש משר המשקים כי אם-זכרתני אתך כאשר ייטב לך ועשית-נא עמדי חסד והזכרתני אל-פרעה והוצאתני מן-הבית הזה.יוסף מבקש, לכשתחזור לתפקידך, עשה עימי חסד והזכיריני אצל פרעה.יוסף סומך על חסדו של שר המשקים.
להגיד בבקר חסדך; ואמונתך, בלילות.באם ישנה אמונה בלילה, ייראה החסד בבוקר.
הלילה בחינתו, הסתר, קושי.על היהודי המאמין לחיות באמונתו גם בלילה, גם בימי החושך.ימים בהם קשה לראות את חסדו של הקב"ה עלינו.בהיות האמונה בלילה וודאי ייראה החסד בבוקר.
הימים שלאחר החורבן, קודם למרד החשמונאים.ימיו של יוסף מהשלכתו לבור, מכירתו לפוטיפר אשר למרות היות מעמדו של יוסף ויעזב כל-אשר-לו ביד-יוסף ולא-ידע אתו מאומה.פוטיפר סומך על יוסף בכל, יוסף שרוי באור גדול, אור הנראה כאור למרות היותו חושך, אומרים חז"ל יוסף ראה עצמו מושל, התחיל אוכל, שותה ומסלסל בשערו.אמר הקב"ה אביך מתאבל ואתה מסלסל בשערך, אני מגרה בך את הדוב.מיד חמדה אשת פוטיפר את יוסף ואחריתו ויקח אדני יוסף אתו ויתנהו אל-בית הסהר.יוסף בהיותו בבית הסוהר, מקום חושך, ממשיך ונוהג כיהודי , על כן ,יהוה אתו ואשר-הוא עשה יהוה מצליח.הנהגתו היהודית של יוסף בבית הסוהר, הינה בחינת אמונתך, בלילות.אמונה זו היא אשר מביאה ל ויאמר פרעה אל-עבדיו הנמצא כזה איש אשר רוח אלהים בו.וכן יוסף חוזר למדרגתו אשר היה בבית פוטיפר, ויעזב כל-אשר-לו ביד-יוסף ולא-ידע אתו מאומה ויתר על כך בבית פרעה אתה תהיה על-ביתי ועל-פיך ישק כל-עמי.
בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, הכילוי הינו ע"י ביטול תפארתינו, לימוד התורה.זאת ביקשו היוונים לבטל, זאת מבקשים בכל דור ודור,אך אנו מצרפים נר לנר, בחינת נר מצוה המביאה לידי תורה אור.
נר חנוכה מצוותו איש וביתו, מצוות ההדלקה ענינה להאיר בתוכינו פנימה.אין הארת הנרות מיועדת עבור אומות העולם, הארת הנרות הינה עבורנו, בעבור נדע כי ה' יתברך עושה עמנו חסד בכל דור ודור וכל זה מחמת גדל אהבתו את עמו ישראל.
באשר תהיה אמונתנו בלילות, נראה חסדך בימים.
אמונתך, בלילות.
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251